Polaris Slingshot 2020 года все еще вызывает недоумение

Updated with a new engine, optional automatic transmission, and a host of other improvements, Polaris’s latest Slingshot three-wheeler remains a bizarre novelty.

preview for 2020 Polaris Slingshot Still Perplexes Us

Первоначальный Polaris Slingshot, запущенный в 2015 году, был хеджированной ставкой: трехколесный двухместный автомобиль, похожий на Бэтмена, который не был полностью уверен в своей миссии. Был ли это суррогат мотоцикла? Это был урезанный спортивный автомобиль? Был ли это пригородный транспорт, который показывает представителю местного автомобильного отдела, что вы играете не по чужим правилам, а по своим собственным? Тебе для этого нужны права на мотоцикл или как?

Подробнее о Polaris Slingshot

Nobody really knew, least of all Polaris, so it saved some money by powering the Slingshot with General Motors’s lazy-revving 2.4-liter Ecotec inline-four. Then it addressed the murky legal designation by sending out lobbyists to argue that this sort of machine shouldn’t require a motorcycle license ни любые средства безопасности и выбросы автомобильного типа. Слушай, это, наверное, безопаснее, чем эти трициклы Harley, верно?

An Appropriate Powerplant

For the 2020 model year, Polaris has finally addressed the power issue, plus a few other things on the Slingshot’s to-do list. The most drastic change isn’t the bump in power—now 203 horses, up from 173—but the way in which that power is delivered. The new engine, designed in-house for the Slingshot, is a 2.0-liter four with a righteous 8500-rpm redline. This peaky, whirling dervish, dubbed Prostar, makes its power up high, in keeping with the Slingshot’s sportbike-inspired attitude. The more powerful iteration, found in the $30,999 R model, hits its horsepower peak at 8250 rpm. The detuned base engine is somehow even more manic, making 178 ponies at 8500 rpm. That’s not a stat you see every day—horsepower peak and redline sharing a number. Torque is wispy in either model, with 120 lb-ft in the $26,499 SL model and 144 lb-ft in the R, compared to 166 lb-ft from the old GM tractor engine.

Читайте также:
2014 Jaguar F-type V-8 S Roadster Долгосрочная пленка

При таком планировании продукта мы должны исходить из того, что есть большой запас мощности для значительного увеличения мощности, учитывая, что 20 лет назад Honda S2000 выдавала 240 лошадиных сил при почти таком же рабочем объеме и оборотах — и это при полной мощности. автомобильное оборудование для выбросов. Таким образом, если в воздухозаборнике каждого Slingshot нет пары спортивных носков, мы предполагаем, что 203 лошадиных силы — чрезвычайно податливое число.

Оформление Сдвиг

Polaris also worked on the shift action of the standard five-speed manual transmission, adding heft to the shifter and arriving at a nicely notchy action. For the first time, the five-speed manual isn’t the sole transmission. A single-clutch, five-speed Magneti Marelli-sourced automated manual has joined the lineup. Standard on the SL and a $1700 option on the R, the AutoDrive transmission is the best argument yet for learning to drive stick.

Помните, когда Ferrari указывала время переключения для своих трансмиссий с одним сцеплением в миллисекундах? Для этого потребуется другая единица измерения времени. Как миллиминуты. Или эпохи. А поскольку ручного управления нет вообще, водитель не имеет права голоса в отношении того, какую передачу решит использовать трансмиссия. На руле есть красная кнопка, которая выбирает режим Slingshot, своего рода спортивный режим, который предрасполагает трансмиссию к более длительному удержанию передач, но это степень вашего влияния на нее. Там также нет режима запуска, но это спорный вопрос, когда вы можете легко поджарить заднее колесо Slingshot примерно до 30 миль в час.

Normally we’d assume that such a strange engineering choice—in this case, passing on any number of excellent torque-converter or dual-clutch automatic transmissions—stems from some financial reckoning. But it’s not like Italian sequential transmissions are cheap. They are, however, lightweight, and that was the prime consideration. The Magneti Marelli unit adds only 14 pounds to the Slingshot’s curb weight, which comes in at a trim Polaris-claimed 1654 pounds for an R with AutoDrive. Either a torque-converter or dual-clutch transmission would have added at least 60 pounds, Polaris says. And that was a no-go, thanks to the Slingshot’s status as an “autocycle,” a designation that varies from state to state but can include a 1749-pound weight cap.

Читайте также:
2014 Fiat 500L First Drive – Обзор – Автомобиль и водитель

И Polaris очень хочет, чтобы Slingshot обозначался как автоцикл, поскольку они не должны соответствовать автомобильным нормам безопасности или нормам выбросов, а также не требуют лицензии на мотоцикл для эксплуатации. Это лучшее из обоих миров, если вы создаете что-то вроде Slingshot. Как оказалось, Polaris указывает «максимальный влажный вес» Slingshot в 1,749 фунтов. Какое совпадение! Два штата, Нью-Йорк и Массачусетс, по-прежнему настаивают на том, что для Slingshot вам нужны права на мотоцикл.

LOWS: Traction limited off the line, still bizarre, clumsy automatic transmission option, not inexpensive.

Держась за это

Once you strap on your helmet (depending, again, on the state), the Slingshot promises a good time. The interior is now much more carlike—leather-wrapped steering wheel, keyless ignition, touchscreen infotainment with navigation, and a Rockford Fosgate audio system that’s loud even inside your helmet. While the first Slingshots required frequent steering corrections to follow a straight line, the 2020 model tracks straight and takes a confident set in corners. And the new engine, in manual-transmission R guise, is a blast, exploding above 6000 rpm with a frenetic fizz to redline. Even with its fat 305/30R-20 rear tire, burnouts are inevitable, and the R’s quoted 4.9-second zero-to-60-mph time isn’t quite representative of how quick the Slingshot feels in the higher gears, since it’s so traction-limited off the line. Stability control is completely defeatable, too, should you feel the need to whip that scorpion tail.

At the Slingshot’s pyrotechnics-laden debut in Las Vegas, Polaris CEO Scott Wine told dealers that a company’s first product in a given market isn’t always perfect right away. “When we first came out with the Ranger (Polaris’s side-by-side utility vehicle), frankly, it sucked,” he said. “But we kept at it, and now we’ve sold a million Rangers.” Polaris might not be looking to sell a million Slingshots, but they sold enough to keep at it. And the latest result is quicker, more fun, and possibly even more extroverted than the original. Lobbyists might be good for something, after all.

Читайте также:
Первая поездка гоночного автомобиля Mercedes-AMG GT3 – Обзор – Автомобиль и водитель

ТЕХНИЧЕСКИЕ ХАРАКТЕРИСТИКИ

ТЕХНИЧЕСКИЕ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Рогатка Полярис 2020 года

ТИП МАШИНЫ
передний двигатель, задний привод, 2-местный, 0-дверный родстер

БАЗИСНАЯ ЦЕНА
SL, 26,499 30,999 долларов; Р, XNUMX XNUMX долларов США

ДВИГАТЕЛИ
16-клапанный DOHC, 2.0-литровый рядный 4-цилиндровый двигатель, 178 или 203 л.с., 120 или 144 фунт-фут

ПЕРЕДАЧИ
5-ступенчатая механика, 5-ступенчатая автоматическая механика

РАЗМЕРЫ
Колесная база: 105.0 дюйма
Продолжительность: 149.6 в
Ширина: 77.9 в
Высота: 51.9 в
Снаряженная масса (C / D оценка): 1650–1700 фунтов

ПРОИЗВОДИТЕЛЬНОСТЬ (C / D СТАНДАРТНОЕ ВОСТОЧНОЕ ВРЕМЯ)
60 миль в час: 5.0–6.0 с
100 миль в час: 14.0–15.0 с
¼ мили: 14.0–15.0 сек.
Максимальная скорость: 125 миль / ч

Этот контент импортируется из OpenWeb. Вы можете найти тот же контент в другом формате или найти дополнительную информацию на их веб-сайте.

Рейтинг
( Пока оценок нет )
Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: