Lightning Lap 2017: 19 Hot Performance Cars Attack VIR!

2017’s hottest performers meet their nemesis, Virginia International Raceway, as we try to dodge lightning.

Land vehicle, Vehicle, Car, Automotive design, Performance car, Race track, Asphalt, Rolling, Rallycross, Road,

We never meant it literally. When we named our annual performance-car torture test Lightning Lap more than a decade ago, we meant it in a figurative sense. Fast like lightning, get it? That Lightning Lap is also alliterative is a source of amusement and at least a bit of embarrassment. This year, though, the 11th time we’ve visited America’s most demanding road course, Virginia International Raceway, we were in some danger of actually being hit by lightning of the 1-billion-volts variety, which is not at all amusing. Still, tires needed to be destroyed. Nerves needed singeing. We would not be swayed from our course. At least not until after the track dried.

Автомобиль, Автомобиль, Шрифт, Малолитражный автомобиль, Хот-хэтч,

Font, Text, Yellow, Auto part, Number, Brand, Trademark, Measuring instrument, Gauge, Vehicle registration plate,

Продукт, Электроника, Технология, Электронное устройство, Пурпурный, Машина, Гаджет, Этикетка, Принтер, Транспортное средство,

На несколько дней каждый год, Автомобиль и водитель turns the best American road course into our southern White House. We drive from Ann Arbor, Michigan, to Alton, Virginia, in a platoon of editors, photographers, ­videographers, and assistants and set up shop at Virginia International Raceway (VIR). We spend the prior four months procuring the hottest new cars and making sure we have all the timing gear, helmets, water, food, and adult beverages we could possibly need. We then give ourselves three days to distill every car on hand into a single number: a lap time of VIR’s 4.1-mile Grand West Course.

To lap VIR quickly, a car must be able to expertly navigate every kind of corner imaginable. Fast sweepers and tight hairpins, inclines and declines, and one terrifying off-camber and downhill left (Turn 10). This is our benchmark test of what a car can really accomplish, because as much as zero-to-60-mph times, braking distances, and maximum lateral acceleration can tell you about a car, a great racetrack shows you how all those things come together. You will not find a more challenging track of this length in the U.S., which is why we selected VIR in the first place. It’s hard on brakes and tires and is exhausting for drivers. VIR is such a good test of a vehicle’s ability that General Motors, Ford, and Fiat Chrysler’s SRT team rent it to develop their newest and most incendiary machinery.

Читайте также:
У BMW дрянная краска, и мы действительно имеем в виду это буквально

For 10 years, we dodged inclement weather, mostly. But this time, for Lightning Lap No. 11, the heavens would dump their ballast on VIR for two and a half of the three days we had booked. All the planning in the world can’t account for Mother Nature. The ebb and flow of cold and warm fronts are predicted weekly. But storm forecasts six months to a year out, which is how far in advance we have to book the track, are limited to the Альманах старого фермера.

Вот деморализующая сцена: группа удрученных энтузиастов сидит в арендованном загоне с 19 лучшими новыми автомобилями, спрятанными в гаражах, и молчит. Было практически слышно, как деньги, потраченные на аренду трасс, смывают ливневые стоки. Мы, так сказать, тестировали воду на Гранд-Уэсте на замечательной новой Honda Civic Si, обновленном Subaru WRX с пакетом Performance и даже на четырехцилиндровом Porsche 718 Cayman S. GT R, Chevrolet Camaro ZL1 1LE, Nissan GT-R Track Edition и великолепная Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio застыли на месте. Как только начала образовываться сухая полоса, снова пошел дождь. Лучшая неделя превратилась в худшую.

This downtime did allow us to ponder why two of the most anticipated new cars weren’t present: the Ford GT and the Lamborghini Huracán ­Performante. Lambo had a decent excuse, as it was launching the car in Europe and had no examples in the States. Ford, on the other hand, offered no justification. ­Sitting around thinking about it while the rain fell only made us angrier; then sadder, because we still couldn’t lap anything; then even angrier over the weather. It’s a vicious cycle. We might get the GT at VIR one day; we might not.

Luckily, the track had a cancellation, and the ­following week opened up just as the skies had done before. So we packed up, left, regrouped, and returned 72 hours later.

Читайте также:
Джон Филлипс: я пережил дни прессы - Колонка - Автомобиль и водитель

Как и в прошлые годы, мы сгруппировали автомобили по цене (менее 35,000 1 долларов США LL125,000 до 249,999 4 долларов США до 250 5 долларов США LL30,000 — автомобили стоимостью более 10 40,000 долларов США LL63 не появились). Базовые цены включают опции, повышающие производительность, такие как модернизация тормозов, шин и шасси, потому что мы считаем, что автомобиль за 8 7 долларов с дополнительными опциями на 760 XNUMX долларов, которые делают его быстрее, следует сравнивать с другими автомобилями за XNUMX XNUMX долларов. Мы также пригласили на круг четыре больших седана, но один, Mercedes-AMG SXNUMX, не был доступен, поэтому наш класс LLTransporter представил три: Audi SXNUMX Plus, BMW Alpina BXNUMX и BMW MXNUMXi. Они не были такими медленными или неуместными на треке, как вы могли подумать.

Equipped with Racelogic GPS–based data loggers on the dashes, helmets on heads, and GoPros stuck to the cars, our five editors attacked VIR on Monday the way we’d planned to the week before. Finally, the weather was good. The cars were better.

Границы класса: LL1 до 34,999 XNUMX долларов США • LL2 35,000 64,999–XNUMX XNUMX долларов США • LL3 65,000 124,999–XNUMX XNUMX долларов США • LL4 125,000 249,999–XNUMX XNUMX долларов США • LL5 $250,000 XNUMX и выше • Дополнительно : ЛЛТранспортер

Рейтинг
( Пока оценок нет )
Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: