Chevy Just Revealed the Mid-Engine Corvette Convertible

The convertible gets a power-folding hard top—watch it work.

Энни Уайт Опубликовано: 3 октября 2019 г.

Наземное транспортное средство, Транспортное средство, Автомобиль, Спортивный автомобиль, Автомобильный дизайн, Суперкар, Высокопроизводительный автомобиль, Автомобиль класса люкс, Пейзаж, Купе,

  • Chevrolet revealed the convertible version of the mid-engine, eighth-generation Corvette today in Florida—and the C8.R race car as well.
  • Кабриолет Corvette Stingray будет иметь жесткую складную крышу с электроприводом.
  • The convertible will enter production in late 2019, with deliveries to follow in early 2020.

Most Corvette buyers were alive during the space race, so they won’t need reminding of the connection between astronauts and Chevrolet’s budget supercar. For those of you who aren’t up on your Tom Wolfe, know that when Chevrolet staged the launch of the eighth-generation Corvette convertible at the Kennedy Space Center in Florida, the company was playing on a glorious history that they hope you’ll remember.

Next Year’s Corvette

Кабриолет выглядит именно так, как мы и ожидали, основываясь на рендеринге, опубликованном Chevrolet при запуске версии Corvette со средним расположением двигателя, и частично закамуфлированного прототипа, который мы заметили на автомобильной выставке этим летом. Этот кабриолет Corvette станет первым автомобилем со складывающимся жестким верхом вместо мягкого. Chevy говорит, что в дополнение к более чистому внешнему виду, жесткий верх будет предлагать лучшую аэродинамику, чем тканевый верх. Со спойлером, таким же, как в купе с пакетом Z51 Performance, купе и кабриолет будут иметь одинаковый коэффициент аэродинамического сопротивления.

предварительный просмотр кабриолета Chevrolet Corvette 2020 года

The top folds with the help of six electric motors, can stow beneath the tonneau cover in as little as 16 seconds, and operates at speeds up to 30 mph. The convertible’s design doesn’t stray far from the coupe’s, but two buttresses extending behind the headrests and a flat deck lid (no view into the engine compartment on this model) distinguish it from the targa. The top stows under the tonneau cover and above the engine, preserving all of the coupe’s available cargo space. The roof panels are designed to resist the heat that the engine will generate, and a vent on the decklid appears to be designed for engine cooling.

Читайте также:
2021 Acura TLX Type S с 3.0-литровым двигателем V-6 мощностью 355 л. с.

The convertible will share the Stingray coupe’s naturally aspirated 6.2-liter engine and eight-speed dual-clutch automatic transmission. That powertrain makes 495 horsepower and 470 lb-ft of torque when equipped with the available performance exhaust. The C8’s chassis was revised slightly for this application, with new tuning for the springs and dampers, which Chevrolet says will help the convertible retain “nearly the same” performance as the coupe.

Кабриолет будет стоить на 7500 долларов дороже, чем купе, поэтому базовые модели будут стоить дешевле 68,000 2019 долларов. Производство автомобиля начнется в конце 2020 года, а поставки начнутся в первом квартале XNUMX года.

Chevy также представила гоночный автомобиль C8R, подробности о котором будут представлены позже в этом месяце; C / D принесет их вам, как только мы их получим.

Этот контент импортируется из OpenWeb. Вы можете найти тот же контент в другом формате или найти дополнительную информацию на их веб-сайте.

Рейтинг
( Пока оценок нет )
Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: